Friend Links

  • Cheap NFL Jerseys
  • China Wholesale Jerseys Online
  • Psihologinja Ivana Sadajić: “Djeci treba pozitivno pričati o školi”

    Prvi dani prvašića u novom okruženju prolaze u znaku uzbuđenja, iščekivanja, nervoze, straha, čak i suza. Stoga treba proći izvjesno vrijeme, ističe Ivana Sadajić, psihologinja u Osnovnoj školi Josipa Antuna Ćolnića, kako bi se prilagodili.
    Ta stanja kod prvašića često su, kako pojašnjava, odraz raspoloženja samih roditelja.
    “Učiteljice s malo dužim radnim stažom imale su iskustva s djecom koja su bila uznemirena, uplašena, ili su plakala u školi”, navodi psihologinja savjetujući roditeljima da budu pozitivni prema školi, odnosno da s djetetom prvih dana prije i poslije škole razgovaraju o pozitivnim stvarima vezanima uz školu, da šire pozitivno ozračje, sve ono lijepo što dijete doživljava, od upoznavanja učiteljice, novih prijatelja…
    “To će djeci pomoći da lakše prebrode vrijeme prilagođavanja”, navodi psihologinja naglašavajući tu presudnu ulogu roditelja.
    “Dijete prvi put doživljava novo iskustvo i gleda roditelja koji je to već doživio i vidi “nervoznu mamu i onda na osnovu toga stvara i vlastitu sliku o školi”, prepričava iskustva psihologinja Sadajić savjetujući takvim roditeljima da djetetu objasne i vlastito raspoloženje, uzbuđenje.
    “Preporučila bi roditeljima, čak i ako jesu nervozni, da jednostavnu kažu svom djetetu zašto je to, da kažu “zlato, tebi će u školi biti jako lijepo, mama je nervozna zbog sebe jer ima prvašića i ne zna što ju čeka, a ne zbog toga što je u školi nešto strašno”, ističe psihologinja Ćolnićeve škole.
    Faza prilagodbe prvašića na novo okruženje ovisi o njima samima, odnosno od djeteta do djeteta. Samostalnija djeca se brže prilagode, već nakon tjedan, dva, posebno ako imaju nekog poznatog, dok ona koja nisu išla u vrtić i koja su bila samo s roditeljima i nisu imala iskustvo druženja s drugom djecom, njima treba više vremena, navodi psihologinja Ivana Sadajić.
    U slučaju da za prilagodbu prvašića na novo okruženje treba više vremena, uputno je obratiti se najprije učiteljici, a potom i stručnoj službi u školi, odnosno psihologu i pedagogu, savjetuje psihologinja Sadajić.
    “Ako se reagira na pravi način i ako su svi uključeni, to se vrlo brzo rješava”, zaključuje psihologinja Sadajić uz napomenu da tražiti pomoć psihologa i pedagoga nije sramota.

    Komentirajte

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

    Blog