Kako teče provedba i što se to promijenilo u odnosu na raniji program i način rada u osnovnom školstvu u prvih mjesec dana eksperimentalnog programa Škole za život – zanimalo nas je na primjeru Osnovne škole Satnica Đakovačka.
Iako u tih prvih mjesec dana Škole za život, kako ističe ravnatelj Mario Plavčić, nisu uspjeli osigurati sve tehničke preduvjete, primjena planiranih kurikuluma protječe prema planu. Realizirane su sve ostale aktivnosti, od roditeljskih sastanaka do izrade izvedbenih kurikuluma.
“Eksperimentalno primjenjujemo nove predmetne kurikulume iz svih nastavnih predmeta, konkretno prvog i petog razreda i iz sedmog razreda biologija, kemija i fizika, odnosno kurikulume sedam međupredmetnih tema i tri okvira. Konkretno, okvir za učenike s teškoćama, okvir za darovite i okvir za vrednovanje. Međupredmetne teme koje provodimo su: zdravlje, građanski odgoj, osobni i socijalni razvoj, održivi razvoj, učiti kako učiti, informacijsko-komunikacijska tehnologija i poduzetništvo. Sve te propisane dokumente smo uklopili i razradili u svom novom školskom kurikulumu i krenuli s realizacijom”, tvrdi ravnatelj Plavčić. U kurikulumu je puno više integriranih i projektnih dana s različitim temama, od zdravlja, promicanja tolerancije, nenasilja, pravilne prehrane, ekologije i sličnih sadržaja, pojašnjava Plavčić ističući da se već dosad vidi razlika u nastavi u odnosu na prijašnje razdoblje.
“Učenici kvalitetno reagiraju, iako će trebati vremena da se naviknu na svoju pojačanu ulogu u radu, na veću aktivnost i samostalnost u radu”, konstatira ravnatelj Plavčić navodeći također da izostanak tableta nije bitno poremetio realizaciju nastave Škole za život.
“Tableti, nažalost, još uvijek nisu stigli budući da odabrani dobavljač nije ispoštovao kupoprodajni ugovor u kojem je naveden rok isporuke tableta 15. rujna. Taj rok je odavno prošao i po svemu sudeći dobavljač nije u mogućnosti isporučiti ni do današnjeg dana tablete. Zbog toga se ugovor raskida i mi smo stupili u kontakt sa drugim dobavljačem koji je isto tako bio konkurentan sa svojom ponudom i on se obavezao da će do kraja ovoga tjedna isporučiti tablete”, naglasio je ravnatelj ističući kako su tableti u procesu edukacije predviđeni za 30-ak posto nastavnih sadržaja te da oni, kako je naglasio, “uopće nisu ključni nego je ključna promjena pristupa poučavanja”.
Također navodi da ranije nisu raskinuli ugovor dajući priliku dobavljaču, a to je tvrtka eduIT, da ispuni svoju obvezu, međutim, kako to nije uspio, odabran je drugi. Riječ je o nabavi 68 tableta čija ukupna vrijednost je 66.810 kuna.
Franjo Vragolović, direktor tvrtke eduIT, kaže da nije mogao isporučiti tablete zbog kašnjenja dobavljača.
“Bio je objavljen natječaj koji je razbijen na nivoe škola umjesto da je provedena javna nabava na nivou Ministarstva tako da se dogodilo to da je došlo do kašnjenja isporuke i to ne samo s moje strane, odnosno moje tvrtke nego je kašnjenje općenito u više od 60 posto škola. Znači, od ukupno 64 škole samo je 11 dobilo tablete na vrijeme. Čini mi se da je moja tvrtka jedina koja je dobila raskid ugovora. Istina je da sam potpisao ugovor kojim se obvezujem do sredine rujna isporučiti tablete, međutim, krivnja se nalazi u glavnom dobavljaču, odnosno proizvođaču koji nije isporučio svoje proizvode. To se isto dogodilo sa svih ostalih 60 posto, odnosno sa pedesetak škola, međutim, samo moja tvrtka je, čini mi se, dobila raskid ugovora”, pojasnio je direktor tvrtke eduIt Franjo Vragolović.