Iako je ovogodišnja, zbog izuzetno lijepog vremena, produžena turistička sezona u Hrvatsku privukla brojne turiste, tek malobrojni su u prigodi upoznati se na moru i sa slavonskim proizvodima. Rijetki su naime, slavonski proizvođači koji u tome vide šansu za plasman svojih proizvoda. Među onima koji su to shvatili je “Đanić obrt” iz Podgorača koji je proteklog vikenda sudjelovao na izložbi džemova i marmelada u Dubrovniku gdje su, kako ističe vlasnik Goran Đanić, prisutni već desetak godina. Svoje proizvode redovito izlažu na Sjamu zdrave hrane i mediteranskog bilja. “Dubrovnik je udaljena destinacija, ali mora se riskirati ako se želi ozbiljno baviti ovim poslom. Dakako, preduvjet je kvalitetan proizvod i tradicija”, ističe vlasnik Goran Đanić. Iako su se specijalizirali za prozvodnju šljivovice, “Đanić obrt” širi asortiman svojih proizvoda kojima je prisutan i izvan Hrvatske.
“Šljivovica je naš brend koji mi guramo i na tome još treba poraditi. Nabavili smo tehnologiju koja odvaja koštice, stapku i kožu šljive, pa ćemo proizvoditi “Šljivovicu ekselencijo” samo od mesa šljive”, pojašnjava Đanić.
Slavonci se moraju okrenuti drugim proizvodima, smatra Đanić. “Kod nas u Slavoniji ljudi se moraju oduprijeti kukuruzu i žitu jer nisu svi sposobni raditi to. Moramo početi raditi rakije, likere, kulene i druge mesne proizvode, moramo raditi pekmeze, marmelade, sokove, moramo početi saditi povrće….. Ne možemo mi s nekoliko jutara zemlje biti neki poljoprivrednici…”, tvrdi Đanić. Ističe da se ne boji EU jer je prisutan na tom tržištu već 7 godina i dodaje da je ozbiljnost u poslu recept za uspjeh u EU.
omentara