Friend Links

  • Cheap NFL Jerseys
  • China Wholesale Jerseys Online
  • “Slikarstvo koje još nije prepoznato”

    U Spomen-muzeju biskupa Josipa Jurja Strossmayera otvorena je izložba „Skriveni simboli u Infraredu“, iz crnog ciklusa Dijane Nazor Čorde.

    Ovom izložbom slikarica predstavlja svoj recentni ciklus crnih slika nastalih InfraredArt metodom u kombiniranoj tehnici akrila, pozlate zlatnim listićima, fluorescentnih i fosforescentnih boja koji je nastajao od 2018. do 2024. godine.

    U ime Muzeja govorila je i nazočne pozdravila kustosica Irena Ivkić. Izložbu je otvorio velečasni Marko Obradović, tajnik Nadbiskupskog ordinarijata, istaknuvši da je „izložba nešto posebno jer je riječ o spoju umjetnosti i tehnike, te je pozvao Đakovčane da posjete izložbu i otkriju skrivene simbole u slikama Dijane Nazor Čorde”.

        Izložba „Skriveni simboli u InfraRedu” nešto je novo za đakovačku likovnu publiku, složila se u kraćem razgovoru za Radio Đakovo i sama autorica.

    Ova izložba je na neki način i eksperimentalna. Nastavila sam istraživanje nakon svog doktorata koji sam završila 2017. na Akademiji likovne umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Slike su u vizualnom spektru uglavnom crnih i zlatnih tonova ali u donjim slojevima su skrivene slike. S infracrvenom kamerom otkrivaju se figurativni motivi, labirinti, raspeti Krist, lice Krista i portreti. Dakle, u onim donjim, nevidljivim slojevima se krije druga slika koja daje tajnovitost. Time se približavam široj publici. To je metoda koja u Hrvatskoj pa u svijetu, još nije još prepoznata. Radi o novoj metodi infracrvenog slikarstva koja je tek zaživjela prije 15 godina zahvaljujući InfraredArtu i profesoru emeritusu Vilku Žiljaku. Kao znanstvenik primijenio je InfrareDesign metodu u zaštiti dokumenata, novčanica i raznih diploma. Njegova supruga Nada Žiljak prva je u svijetu počela koristiti infracrveno slikarstvo u svojim slikama, a ja sam prva doktorirala u tom području. Trebat će sigurno još dosta vremena da se publika navikne na ovaj način slikanja. Međutim, kada se malo uđe u golom oku nevidljive slojeve lakše je shvatiti suodnos dviju slika. Posjetitelji ovdje u Đakovu imaju priliku sliku individualno pogledati, zahvaljujući infracrvenoj kameri u prostoru i malim infracrvenim čitačima veličine mobitela. U vizualnom spektru možda se slike čine jako jednostavne, možda i mračne ali zapravo su intrigantne jer te dvije slike predstavljaju jednu te istu sliku. I filozofsko je pitanje što je to vidljivo, a što je nevidljivo na slici. Vjerujem kada publika uđe u te slojeve da će uočiti da je to kompleksno i slojevito slikanje.

    Kada, kako i zašto ste se odlučili zaviriti u taj svijet i jeste li našli ono što ste tražili?

    Kada? – 2010. sam počela istraživanje, a tek 2014. sam počela praktičnu primjenu.

    Zašto? – Da napravim novo istraživanje u području slikarstva i infracrveno slikarstvo stavim u umjetničko-znanstveni diskurs. Izuzetno je teško doći do nečeg novog kada je sve već napravljeno. Istraživala sam infracrveno slikarstvo u različitim tonovima, ciklusima, stilovima i primijenila sam istraživanje i u konzervatorsko-restauratorskoj struci u području retuša.

    Koliko tu pronalazite inspiracije i novoga s obzirom na to da sve vrlo brzo postaje ustaljeno, šablonizirano…?

    Motivi su već poznati, tu se nema što dati novo. Sve je rečeno što se tiče slikarstva, međutim, zadnjih sam godina počela kombinirati tri spektra: vidljivi, infracrveni i UV. Na ovoj izložbi imamo priliku vidjeti jednu sliku i pod UV svjetlom uz fosforescentne boje. Kada se ugasi svjetlo vidi se linija koja svijetli u mraku, pod UV svijetle tri linije, a u IR spektru se vidi lice Krista. Svaka linija za mene ime svoju simboliku. Ta tri područja se mogu vidjeti i na legendi, a možda je ova slika i najintrigantnija na ovoj izložbi.

    Mislim da je ovo jednako vrijedno slikarstvo koje još nije prepoznato. Ljudsko oko vidi od 400 do 750 nanometara i sve ispod i iznad toga nam je nevidljivo. Kada se snima priroda infracrvenom kamerom otkriva se potpuno drugačiji, akromatski svijet bez boja. Krošnje stabala, drveća, sve je u sivoj skali i bijelo jer su prirodni materijali. Tehnologija je omogućila da i neki mobiteli imaju UV i IR kameru. Mislim da će uskoro većina mobitela imati tu mogućnost koji će biti i komercijalno dostupni. To će omogućiti da se ova metoda slikarstva bliži i široj publici. Na ovoj izložbi, tehnologija na pozitivan način proširuje mogućnosti slikanja i potiče kreativnost, pa pozivam posjetitelje da pogledaju izložbu i zavire u skrivene slojeve.

    Komentirajte

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

    Blog