Uoči sutrašnjeg (četvrtak) stupanja na snagu izmjena i dopuna Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koje donose drastičnije kažnjavanje najučestalijih prometnih prekršaja, u Policijskoj upravi osječko-baranjskoj održana je konferencija za novinare na kojoj su predstavljene te izmjene. Novčane kazne od 10 do 20 tisuća kuna predviđene su za prekršaje prekoračenja dozvoljene brzine kretanja u naseljenom mjestu za više od 50 km/h, vožnju u suprotnom ili zabranjenom smjeru, namjerni prolazak kroz crveno svjetlo, odbijanja podvrgavanju ispitivanja radi provjere ima li u organizmu alkohola ili droga, vožnju pod utjecajem alkohola iznad 1,5 g/kg i vožnja pod utjecajem droga, upravljanje vozilom prije stjecanja prava, upravljanje vozilom dok je vozačka dozvola ukinuta zbog prikupljenih negativnih prekršajnih bodova i upravljanje vozilom dok je vozačka dozvola oduzeta, dok je vozač isključen iz prometa ili mu je izrečena mjera privremenog oduzimanja vozačke dozvole ili zaštitna mjera, pojašnjava Vitomir Lučić iz Službe za sigurnost cestovnog prometa.
„Alkohol i droge, brzina, pojas i korištenje mobitela četiri su ubojice u prometu i upravo su ovim izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama obuhvaćeno povećanje kazni za te prekršaje. Uočili smo da se veliki broj prometnih nesreća dogodio iz nepoznatih razloga, a onda se analizama utvrdilo da je velikom broju prometnih nesreća pridonijelo korištenje mobitela ili nekakvog drugog uređaja, a svjesni smo i koliko prometnih nesreća je uzrokovano alkoholom i brzinom i oni su glavni uzroci smrtnog stradavanja u prometu. Na svu sreću na području PU osječko-baranjske bilježimo smrtno stradalih osoba iako je svaki izgubljeni život tragedija”, ističe Lučić. S 500 na tisuću kuna povećane su kazne za nekorištenje sigurnosnog pojasa za vrijeme vožnje, za nepropisan prijevoz djece u vozilu i nepropisno korištenje mobitela za vrijeme vožnje., dodaje Lučić.
„Isto tako, veliki je broj prometnih nesreća u kojima je putnik ili vozač izgubio život, a da netko od njih nije koristio pojas. Samim Nacionalnim programom za sigurnost cestovnog prometa cilj je da se 98 posto vozača i putnika u osobnom vozilu koristi pojasom, a svjedoci smo da to nije tako i da je prosjek korištenja pojasa 61%, dok je na zadnjem sjedištu situacija bitno drugačija i iznosi 13,9%. Cilj je stoga ovim izmjenama potaknuti vozače i putnike da se koriste sigurnosnim pojasom u vozilu jer bi u tom slučaju i broj smrtno stradalih bio puno manji”, tvrdi Lučić navodeći da je došlo i do izmjene odredbe o negativnim bodovima.
„Mladom vozaču, odnosno osobi do 24 godine koja u dvije godine prikupi devet negativnih bodova oduzima se, odnosno ukida vozačka dozvola i njegova je obveza u roku od dvije godine ponovno pristupiti polaganju vozačkog ispita. Za osobe koje nisu mladi vozači, a koji u 24 mjeseca prikupe 12 negativnih bodova njima se također ukida i oduzima vozačka dozvola i oni imaju obavezu pristupiti polaganju vozačkog ispita”, zaključuje Lučić.
Za pružanje boljeg korisničkog iskustva, poboljšanje funkcionalnosti i ispravan prikaz sadržaja ova stranica koristi kolačiće (Cookies) Cookie settingsPRIHVATI
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.