Jedna naša sugrađanka, koja je željela ostati anonimna, požalila nam se na problem koji joj se, kako kaže, ponavlja, a odnosi se na dostavu poštanskih pošiljki koje joj stižu od kćerke iz Irske.
“Pošiljke su otvorene i pokidane, prva je bila povodom mog rođendana u svibnju prošle godine, poslana je dva tjedna prije mog rođendana 3. svibnja, a došla je 17. svibnja. Došla je pokidana u Zagreb gdje je prepakovana u najlon kao da je tako stigla iz inozemstva, što ja ne vjerujem. Druga je došla za godišnjicu braka sva pokidana, koverta je sva pokidana. Oni su držali pošiljku šest dana nisu znali kako da ju spakuju”, ističe ogorčena Đakovčanka pretpostavljajući, kako kaže, da je onaj tko je otvarao pošiljku mislio da ima eura.
Isto tako, tvrdi da su joj se i ranije događali problemi s dostavom pošiljki od kojih su neke samo bačene u dvorište, a jedna pošiljka u kojoj su joj bili važni liječnički nalazi za operaciju nikada nije ni stigla.
Obratili smo se i Hrvatskoj pošti čija Služba za korisnike, nam je uputila pismeno očitovanje koje prenosimo u cijelosti.
” Do oštećenja pošiljke može doći tijekom obavljanja dostave, npr. u sortirnici ili prilikom transporta. Važno je da korisnici obrate pažnju prilikom pakiranja pošiljaka kako bi se smanjila mogućnost oštećenja. U poštanskim uredima korisnici mogu odabrati ambalažu koja će najbolje odgovarati sadržaju pošiljke. Osim nekoliko dimenzija kutija tu su npr. spužvaste i zračne kuverte koje dodatno štite sadržaj pošiljke. Također, pošiljatelj (kao korisnik poštanske usluge) ima pravo i obvezu odabrati onu vrstu usluge koja odgovara sadržaju, stvarnoj vrijednosti sadržaja te značenju sadržaja pošiljke za korisnika usluge.
Ukoliko se radi o obično pošiljci napominjemo kako one nisu pojedinačno evidentirane u poštanskom sustavu te nije predviđena mogućnost praćenja njihovog kretanja u poštanskim tokovima. Uz to, primatelj nije dužan potvrditi da mu je obična pošiljka uručena. Stoga je i cijena slanja običnih pošiljaka manja nego npr. vrijednosnih ili preporučenih pošiljaka. To nikako ne znači da se s običnim poštanskim pošiljkama postupa s manje pažnje ili odgovornosti, no kod eventualnih nepravilnosti nije moguće sa sigurnošću utvrditi gdje je do nepravilnosti došlo. Hrvatska pošta dnevno uruči oko milijun pošiljaka, a kašnjenja nisu uobičajena. To pokazuju kako neovisna mjerenja, tako i statistike prigovora, koji se u odnosu na broj pošiljaka broje u promilima.
Pozivamo sve korisnike usluga Hrvatske pošte da se u slučaju pojedinačnih nepravilnosti u dostavi obrate našoj Službi za korisnike na adresu e-pošte info@posta.hr ili telefonom na 072 303 304. Služba za korisnike po primitku pritužbe na uslugu ili rad će u propisanim rokovima ispitati slučaj te korisniku dostaviti odgovor”, navodi se u odgovoru Krešimira Domjančića, voditelja Odjela za odnose s javnošću Hrvatske pošte.