Meteor je đakovačka tvornica za proizvodnju sredstava za čišćenje i lampiona utemeljena još 1957. godine. Perspektiva i budućnost Meteora temelji se na desetak brendova s kojima je već duže na tržištu – Opal, Opal Oxi, Flux, As, Opal štirka, Solna kiselina, Cekina, Ideal pasta… A tu su i lampioni, čiji je Meteor najveći proizvođač u Hrvatskoj. Brojke vezane uz lampione zaista su impresivne. Naime, u kratkom vremenskom razdoblju, od 15. srpnja, kada krene proizvodnja lampiona, pa do 20. listopada Meteor proizvede 4 milijuna lampiona.
-U tom razdoblju proizvedemo oko 31 000 lampiona u danu. Ta proizvodnja je točno planirana, ne smije doći do zastoja, jer inače cijena lampiona postaje previsoka i više se ne bismo mogli nositi s konkurencijom. U tom periodu Meteor „potroši“ preko 1000 tona parafina – svaki drugi dan dovozi ga cisterna zapremnine 20-30 tona. Kooperanti, među kojima je i đakovački Stiloplast, moraju napraviti 4 milijuna plastičnih ambalaža za lampione, 4 milijuna poklopaca, priča nam Predsjednik uprave Meteora Ante Raspudić.
Kada se strojevi jednom uključe oni se sljedećih 120 dana ne gase. To je izrazito važno jer Meteor inače ne bi bio konkurentan.
-U tom periodu radi se u 3 smjene, 4 brigade, dan i noć. Zamislite da nam proizvodnja stane na 5 dana…to znači da ostajemo bez 155 tisuća lampiona. To si ne smijemo dopustiti. Isto tako i naši kooperanti. Bez odlične komunikacije s kooperantima ne bi uspjeli opstati na tržištu. Proizvodnja traje samo nekoliko mjeseci jer inače ne bismo bili konkurentni. To je kabasta roba. Za 4 milijuna lampiona potrebno je 4 000 paleta. To vam je 4 kilometra paleta…to negdje treba spremiti. U ovom poslu morate uzeti u obzir da se prodaja lampiona odvija uglavnom u zadnjih 15-ak dana listopada, kaže nam Raspudić.
Što se tiče lampiona, Meteor je ekskluzivni dobavljač Konzuma, a radi i za Velpro, NTL, Plodine. Dio lampiona izvozi u Bosnu i Hercegovinu. Što se tiče izvoza sredstava za čišćenje podaci su još interesantniji. Naime, Meteor svoja sredstva, osim po cijeloj Hrvatskoj, distribuira i u Francusku, Sloveniju, Srbiju, Kosovo, Makedoniju, Crnu Goru, pa i u Katar. Bez obzira na ove impresivne podatke ove stalno rastuće tvrtke sa sjedištem u Đakovu, i dalje nas je zanimalo kako izgleda sam proces proizvodnje lampiona.
-Dakle plastika stigne iz Stiloplasta, parafin kupimo kao sirovinu koju topimo kod nas u tehnološkom procesu na temperaturi od oko 70 stupnjeva Celzijusa pa ju pretvaramo u pjenu. Na ulaznoj proizvodnoj liniji djelatnici stavljaju plastičnu ambalažu u položaj spreman za punjenje, linija automatski puni, uvlači fitilj, žabicu (ono potrebno za zapaliti lampion). Zatim sustav kondenziranja i hlađenja parafin pretvara iz tekućeg u kruto stanje. Nakon toga naši djelatnici na izlazu iz linije stavljaju poklopce, a lampioni idu prema tunelu za pakovanje. Pakuje se u pakete od 6 ili 12 lampiona, omotava se plastičnom folijom i slaže na palete. U tom procesu radi tridesetak ljudi. U tom periodu uvijek uzimamo i sezonce, a dosta njih i ostane raditi u Meteoru. Ove godine će ih ostati dvadesetak, jer naravno, u tom periodu osim što proizvodimo lampione, istovremeno proizvodimo i sredstva za čišćenje. Fizički to nije težak posao, gotovo je sve automatizirano. No, radnicima je sigurno zamorno što istu stvar rade po osam sati. Čak bi i taj dio proizvodnje mogli upotpuniti robotima, ali onda nitko ne bi nigdje radio. To ne bilo dobro, pojasnio nam je Raspudić.
Podsjetimo, Meteor je 2015. godine postao vlasnik i Labuda i Badela Sisak, a zagrebački Labud i Meteor imaju veliki sinergijski potencijal. Ono što se ne može proizvesti u Meteoru proizvodi Labud i obrnuto. Tako ova tvrtka svojim partnerima može ponuditi kvalitetnu i široku paletu proizvoda.
Više o asortimanu Meteora pronađite na www.meteor.hr.