Friend Links

  • Cheap NFL Jerseys
  • China Wholesale Jerseys Online
  • Hranić: “Mnogi promatraju vjeronauk u školi očima sumnje i nesnošljivosti”

    Đakovačko-osječki nadbiskup Đuro Hranić, predsjednik Vijeća za katehizaciju i novu evangelizaciju Hrvatske biskupske konferencije, uputio je poruku uoči početka nove školske godine u kojoj podsjeća na prošlogodišnje obilježavanje dvadeset i pet godina katoličkoga vjeronauka u školi u Republici Hrvatskoj.
    “I vjeronaukom u školi, u zajedništvu s drugim školskim predmetima, Crkva je nastojala i želi biti u službi čovjeku, kojemu otvara vrata evanđelja, koje je Krist, u kojemu se nalazi punina života. Na taj način ona ostvaruje svoju zadaću, koju je sveti Ivan Pavao II. definirao riječima: „Čovjek je put Crkve“ , navodi nadbiskup Hranić u svojoj poruci.
    “Tko je za vjeronauk u školi, za čovjeka je”, poručuje dalje nadbiskup Hranić konstatirajući da “obrazovni sustav koji bi želio odgajati čovjeka samo kao pojedinca, kojemu bi njegova vlastita sreća bila jedini cilj, zaboravlja da je odgoj srca, savjesti i cjelovite osobe više od odgoja za sreću u ovozemaljskom životu. Obrazovni je sustav uvijek proces, koji mora poučavati te izgrađivati međuljudske odnose. Kršćanski gledano, to je proces koji poučava životu svih ljudi – stvorenih na sliku Božju. Konačno, vrijeme u kojemu živimo pokazuje da je netolerantnost među ljudima različitih kultura i vjeroispovijesti često plod nepoznavanja drugoga u njegovu kulturološkom i vjerskom opredjeljenju. Učestali nesporazumi, predrasude i stalni strahovi pred ljudima različitih kultura i vjera bitno počivaju na nedostatnom poznavanju, a onda i prihvaćanju drugih i drukčijih. Katolička Crkva, i vjeronaukom u školi, posebno njegovom ekumenskom i međureligijskom dimenzijom, želi priopćavati spoznaje ne samo o svojoj konfesiji, nego o kršćanstvu i religiji općenito”, zaključuje đakovačko-osječki nadbiskup dodajući da je “dijalog s nekršćanskim vjeroispovijestima također neizostavni dio vjeronaučne nastave”.
    “Razmišljajući o reformi obrazovnoga sustava u Republici Hrvatskoj, mnogi promatraju vjeronauk u školi, kao predmet, očima sumnje i nesnošljivosti. Čini se da se pritom i Crkvu povezuje s institucijom kojoj nije stalo do dobra i sreće suvremenoga i konkretnoga čovjeka. Tako glasna manjina često poseže za progonom vjeronauka iz škole, ne razmišljajući pritom da je on samo dio ustavnih prava na vjersku slobodu i na javno očitovanje religijskih stavova i uvjerenja”, zaključuje također u svojoj poruci uoči početka nove školske godine nadbiskup Đuro Hranić.

    Foto:Arhiva RĐ

    Komentirajte

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

    Blog