Novi Pravilnik o održavanju cesta u zimskim uvjetima ovih je dana izazvao pozornost javnosti, a posebno odredba da se cesta smatra neprohodnom tek nakon 15 cm snijega, kao i tumačenje da će se tek tada ceste čistiti.
Ta konstatacija djelomično je točna, pojašnjava Marko Bagarić, direktor Cestinga, jer novi pravilnik malo drugačije definira prohodnost cesta i osiguranje prohodnosti cesta tijekom dnevnih i noćnih sati.
“Pod osiguranjem prohodnosti cesta iz prve i druge razine prednosti, a to su sve autoceste i brze ceste s velikim gospodarskim značajem, podrazumijeva se da je prohodna ako visina snijega na kolniku ne prelazi 10 cm, a na drugim cestama 15 cm i ukoliko je promet moguć s vozilima koja imaju zimsku opremu”, ističe Bagarić navodeći kako to ne znači da će zimske službe izlaziti na cestu tek kada napada 10 ili 15 cm snijega. “To nikako to ne znači i ne treba to tako tumačiti”, kategoričan je Bagarić.
Time je, kako ističe, zakonodavac htio naglasiti i odgovornost svakog vozača koji prometuje u zimskim uvjetima, a koji mora imati zimsku opremu.
Kao i dosad, zimska služba Cestinga intervenirat će čim na cesti bude nekoliko centimetara snijega, a i preventivno će se ceste posipati solju čim se za to stvore uvjeti, najavljuje direktor Bagarić.
“Pravilnik nam samo omogućava nešto lakši tretman nego dosad, jer smo dosad bili izloženi pritisku svekolike javnosti, medija i vozača da cesta u svakom trenutku mora biti crna. Cesta u svakom trenutku može biti crna, ali je pitanje koliko to košta, a to država Hrvatska ne može i ne treba plaćati jer je to nepotrebni trošak”, dodaje Bagarić.
Takva su iskustva i zemalja iz okruženja i upravo takve trendove prati i novi pravilnik, ističe direktor Cestinga navodeći da je ta tvrtka spremna za zimske uvjete, a u tri slavonske županije; Osječko-baranjskoj, Vukovarsko-srijemskoj i Virovitičko-podravskoj, brine za održavanje ukupno 2.264 kilometra cesta.
Za to je spremno 67 vozila opremljenih ralicama i posipačima, 11 utovarnih strojeva, dva gredera, osigurano je i više od 4.000 tona soli, ukupno je ugovoreno preko 10.000 tona, a osigurane su i dostatne količine kalcijeva klorida za slučaj da temperature budu ispod -5 Celzijevih stupnjeva, kao i određene količine kamenog agregata za ceste manjeg prioriteta.