Friend Links

  • Cheap NFL Jerseys
  • China Wholesale Jerseys Online
  • SEO za turoperatore – osnovni vodič

    Google je mjesto gdje počinju sva putovanja! 

     

    Prema statistikama, većina ljudi prije planiranja putovanja koristi internet kako bi dobila informacije o željenoj turističkoj destinaciji. SEO (Search Engine Optimization) ili optimizacija web stranice za tražilice, skup je tehnika kojim svoju web stranicu rangirate na Googleu kada vaši potencijalni klijenti pretražuju informacije ili ponude koje pružate. 

     

    Svrha procesa optimizacije je podignuti rang prilikom prikaza rezultata tražilica i samim time poboljšati njezinu vidljivost kako bi ostvarili što više organskog prometa. 

     

    No pravo pitanje je, uz sve dostupne marketinške tehnike koje se danas koriste, vrijedi li i dalje ulagati u SEO?

     

    Odgovor je – da, svakako vrijedi. 

     

    Istraživanja su pokazala da gotovo 55 % prometa svih postojećih web stranica vezanih za putovanja i turizam dolazi od pretraživanja, oko 41 % dolazi putem direktnih preporuka, čiji veliki dio čini PR i inbound (ulazni) marketing. 

     

    Samo 2 % čini promet koji stranice dobivaju putem Instagrama, Facebooka i ostalih društvenih mreža. U usporedbi s prometom kojeg donosi SEO, ovaj postotak je zanemariv i kada se osvrnete na brojeve, jasno je kako je vaša najbolja šansa za ostvarivanje značajnog organskog prometa ulaganje u SEO. 

    Kako funkcionira SEO?

    SEO je niz tehnika koji dovode do poboljšanja web stranice u svrhu postavljanja web stranice na višim pozicijama u rezultatima na tražilicama. SEO uključuje istraživanje ključnih riječi, optimizaciju sadržaja, PR marketing na društvenim mrežama, pisanje gostujućih blogova i linkbuilding. 

     

    Sve ove tehnike zajedno čine SEO toliko učinkovitim. Kako bi ih uspješno iskoristili za privlačenje organskog prometa na svoje stranice, bitno je razumjeti tko su vaši idealni klijenti, kako se ono što vi nudite razlikuje od ponude vaše konkurencije, proces kroz koji prolazi vaš idealan klijent prilikom donošenja odluke i način na koji vaša usluga može poboljšati njegov život.

     

    Ukoliko nemate odgovore na ova pitanja, uvijek možete unajmiti SEO stručnjake koji vam mogu pomoći u procesu optimizacije vaše web stranice.

    Istraživanje ključnih riječi 

    Keyword research ili istraživanje ključnih riječi početni je korak kad je riječ o SEO optimizaciji i ulaznom marketingu za turoperatore. 

     

    Kako bi vaši potencijalni klijenti pronašli vašu tvrtku, morate se staviti na njihovo mjesto i znati koje pojmove oni pretražuju kada koriste Google. Zabilježite sve pojmove koji vam padnu na pamet, a kako bi proširili popis, zatražite pomoć od kolega ili obitelji i prijatelja i neka oni učine isto. 

     

    Nakon toga posjetite relevantne web stranice povezane s vašim poslom i zapišite sve pojmove i teme koje pronađete.

     

    Iskoristite Google anonimni način pretraživanja kako bi dodatno proširili svoju listu. Upišite pojmove sa svog popisa u tražilicu i zapišite sve automatski predložene rezultate koje vam Google ponudi. 

     

    Na dnu Google stranice s rezultatima možete pronaći opciju “Pretrage povezane sa…” – iskoristite i ovu opciju kako bi dodali pojmove koji vam privuku pozornost na popis.

    Alati za istraživanje ključnih riječi

    Osim ručnog istraživanja ključnih riječi, postoji niz alata koji vam mogu olakšati ovaj korak, a neki od najpoznatijih su: Google Search Console, Ahrefs, Semrush i mnogi drugi. 

     

    Korištenjem Google Search Console možete pregledati jeste li već dobro rangirani pri pretraživanju nekog od pojmova s vašeg popisa. Osim što možete provjeriti na kojem ste mjestu pozicionirani, ovi alati mogu vam dati uvid u više informacija o web stranicama vaših konkurenata, što može olakšati stvaranje plana o tome kako se nametnuti na bolju poziciju. 

     

    Svaki pojam sa liste također je potrebno procijeniti na temelju opsega pretraživanja, cijene po kliku (CPC) i konkurenciji. Ovi podaci dolaze iz Googleovog alata za planiranje ključnih riječi (Google Keyword Planner) i namijenjeni su za korištenje prilikom stvaranja Google oglasa, ali mogu se iskoristiti i za SEO. 

     

    U slučaju da pojam pretraživanja ima jako nizak promet ili vodi do nejasnih rezultata, izbacite ga sa liste. Ako pojam ima veliku cijenu po kliku, to znači da ga dosta visokorangiranih komercijalnih konkurenata koristi, što taj pojam stavlja u kategoriju ključnih riječi koje donose novac, točnije koje dovode klijente.

    Složene ključne riječi

    Složene ključne riječi (longtail keywords) su pojmovi koji se uglavnom sastoje od više riječi, specifične su i relevantne za sadržaj vaše stranice. Ova vrsta ključnih riječi manje je određena od nekih direktnih pojmova koje klijenti većinom upisuju prilikom pretraživanja weba, međutim upravo zbog toga imaju manju konkurenciju i donose bolje rezultate prilikom korištenja. 

     

    Upravo prilikom odabira složenih ključnih riječi pokazujete poznajete li doista vašeg idealnog klijenta. Što točnije odgovorite na upit, veće su šanse da se vaša web stranica prikaže visokorangirana među rezultatima pretrage.

    SEO i stvaranje sadržaja

    Nakon što ste odabrali ključne riječi koje će vam pomoći u rangiranju vaše web stranice, vrijeme je da se posvetite stvaranju sadržaja. 

     

    Uspjeh vaše web stranice ovisi upravo o načinu na koji ćete ukomponirati odabrane ključne riječi prilikom kreiranja sadržaja. Vaš sadržaj mora biti prije svega relevantan i visoko kvalitetan. Fokusirajte se na stvaranje sadržaja koji ima više od 1500 riječi po objavi, sadrži slike, karte ili grafikone koji prate i pobliže objašnjavaju tekst i što bi vaš potencijalni klijenti mogli smatrati korisnim ili zanimljivim. 

     

    Unutar članaka koristite poveznice koje vode do vaše stranice s rezervacijama jer na ovaj način koristite vlastiti sadržaj za podizanje stranice za rezervacije, što je osnova dobrog SEO-a. 

     

    Kako bi bili vjerodostojni, koristite i vanjske izvore. Što više izvora visoke vrijednosti možete citirati i povezati ih sa svojom stranicom, Google će smatrati vašu stranicu autoritativnijom. 

    On-page SEO

    Vaša stranica mora biti organizirana, kao i vaš sadržaj. Ovo će vam biti korisno ne samo kod Google rangiranja, već će olakšati vašem klijentu upravljanje stranicom i snalaženje na njoj i vjerojatno ga spriječiti da ode na stranice konkurenata. Zato se pobrinite da je vaš sadržaj profesionalno napisan, u skladu s vašim brendom i poslovanjem i smisleno podijeljen s podnaslovima koji koriste ključne riječi.  

     

    Osim dobro odabranih, jasnih i sažetih podnaslova, on-page SEO također podrazumijeva korištenje meta opisa s manje od 150 znakova i alt tekstove na slikama koje koristite. 

     

    Sve bitne stranice, uključujući i vašu početnu (landing) stranicu, osim fotografija ili videa, trebale bi sadržavati najmanje 400-500 riječi. Ukoliko koristite WordPress, iskoristite Yoast kako bi optimizirali naslove i opis stranica u svrhu poboljšanja postotka klikova (CTR).

     

    Provjerite je li vaša web stranica prilagođena uporabi na mobilnim uređajima jer Google podiže ovakve stranice više na listi. Uzmite u obzir i to da sve veći broj ljudi koristi upravo mobitel u svrhu pretraživanja i upravo iz ovih razloga trebate težiti stvaranju stranice koja radi brzo i besprijekorno na ekranima mobitela. 

    Promocija sadržaja

    Nije dovoljno samo stvoriti kvalitetan sadržaj, potrebno je pogurati njegov put do publike i potaknuti klikove. 

     

    Postoji teorija da je na promicanje sadržaja potrebno potrošiti otprilike 5 puta više nego što je uloženo u njegovo stvaranje kako bi postigli značajne rezultate. Investirajte u promociju vašeg sadržaja putem Facebooka i objavite na društvenim mrežama, iskoristite svoju e-poštu kako bi doprijeli do publike. 

     

    Novi sadržaj istaknite na početnoj stranici kako bi vaša web stranica bila osvježena i kako bi dobili dodatne klikove. Također, budite konzistentni u stvaranju i objavljivanju sadržaja na web stranici. 

    Linkbuilding

    Od svih kriterija koje Google koristi kako bi rangirao vašu web stranicu, najvažniji su povratni linkovi (backlinks), točnije druge stranice koje upućuju na vašu stranicu. Ukoliko je vaš sadržaj kvalitetan, broj ovakvih linkova će prirodno rasti tokom vremena. 

     

    Ovo bi se moglo nazvati društvenim kriterijem koji Google koristi. Osim što pomaže u prepoznatljivosti brenda, povezivanje s drugim stranicama šalje Googleu signal da je vaš sadržaj vrijedan daljnjeg promoviranja. 

     

    Premda želite izgraditi što više ovakvih veza, nemojte žuriti i nasjedati na ponude različitih agencija koje nude kupnju veza za mali novac. Ovakve poteze Google lako prepoznaje i kažnjava i samo će naštetiti vašoj reputaciji i rangirati vas niže na ljestvici, u ovom slučaju kvaliteta poveznice je bitnija od broja poveznica. Izgradite povratne veze stvaranjem relevantnog i visokokvalitetnog sadržaja koji koristi vašim klijentima i vaš trud će biti prepoznat s vremenom.

     

    Još jedan način za stvaranje poveznica je gostujući blog (guest post) jer on može biti vrlo koristan, a podrazumijeva pisanje članka za željenu stranicu koji sadrži poveznicu na vašu stranicu ili određeni sadržaj.  

    Turistički PR

    Sada kada ste shvatili važnost povratnih linkova, vrijeme je da podignete igru na novu razinu. 

     

    Kako bi značajno poboljšali svoje rangiranje među Google rezultatima pretraživanja, povežite se s nekim časopisom, turističkim blogom ili novinama i napišite priču o svojim turističkim turama, avanturama s putovanja ili savjetima o putovanjima koji vode natrag na vašu stranicu. 

     

    Google pridaje veliki značaj poveznicama iz tiska i ovakva promidžba vašeg poslovanja može dugoročno pozitivno utjecati na vaše rangiranje. 

    Lokalni SEO za turoperatore 

    Budući da se turizam bazira na pretraživanju određene lokacije, obavezno postavite svoju tvrtku na Google My Business i optimizirajte svoj profil te provjerite prikazujete li se ispravno na Google kartama. 

     

    Iskoristite sve mogućnosti koje vam ova opcija pruža dodavanjem slika i poslovnih detalja, a posebno obratite pozornost na recenzije i potaknite svoje klijente da ih ostavljaju jer one dokazano pomažu boljem rangiranju. 

     

    Prije postavljanja svoje tvrtke na Google My Business dobro provjerite jeste li unijeli ispravno ime, adresu i kontakt informacije jer svaku promjenu Google može protumačiti kao nedosljednost, što može utjecati na vaše rangiranje pri lokalnom pretraživanju.

    Mjerenje SEO rezultata

    Nakon ulaganja vremena i truda u dobru SEO optimizaciju, zasigurno želite provjeriti i pratiti napredak kojeg vam je ona donijela.

     

    Neki smatraju optimizaciju uspješnom ako se poveća broj konverzija putem web stranica, ali postoje i načini za mjerenje prometa i ponašanja posjetioca i klijenata na vašoj web stranici. Za praćenje ovih podataka morat ćete pristupiti svom Google Analytics računu koji je dizajniran za praćenje korisničkih podataka. 

     

    Praćenjem rezultata putem Google Analyticsa možete pronaći potencijalne probleme na stranici, popraviti ih ili jednostavno bolje razumjeti korisnika. Ključne informacije koje vam Google Analytics može dati su o sadržajima koji imaju najveći angažman, a koji ne privlače pozornost klijenata, što vam daje do znanja u kojem smjeru bi trebali nastaviti razvoj svoje web stranice.

    Izrada SEO plana

    Kako bi privukli kvalitetan promet na svoju stranicu i kako bi vaš posao rastao, potreban je stalan trud. Ukoliko vam je potrebna pomoć pri izradi SEO plana ili želite znati više o SEO optimizaciji, kontaktirajte nas s povjerenjem. 

    Komentirajte

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

    Blog