Tragom pritužbi nekoliko naših sugrađana na probleme pri ostvarivanju zdravstvene zaštite obratili smo se Povjerenstvu za zaštitu prava pacijenata Osječko-baranjske županije čija predsjednica je Đakovčanka Silvija Hinek, magistrica socijalnog rada, zaposlenica u Domu za starije i nemoćne u Đakovu.
Zanimalo nas je dolaze li te pritužbe pacijenata do Povjerenstva.
„Te pritužbe djelomično dolaze do nas, a djelomično se pritužbe šalju institucijama na koje pacijenti imaju pritužbe. Mi kao povjerenstvo smo dobili određeni broj pritužbi u prošloj godini, dobivamo ih i dalje i mogu reći da smo kao Povjerenstvo sve pritužbe pravovremeno i sveobuhvatno riješili bilo da smo odgovorili, primjerice, tražeći očitovanje od određenog liječnika ili zdravstvene ustanove, ili da smo, recimo, pacijentima rekli određena zakonska prava koja oni imaju. Znači, bili smo spona između pacijenata i liječnika i, zapravo, alat koji pacijenti mogu tražiti kada im treba pomoć”, izjavila je za naš Radio predsjednica Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata kojemu je prošle godine pristiglo 17 pritužbi pacijenata.
„U prošloj godini dobili smo ukupno 17 pritužbi, a bilo je i telefonskih poziva koje smo odmah rješavali, a što se tiče problematike, većina se odnosi na komunikacijske procese. To je, zapravo, najveći problem, ta komunikacija koju smo detektirali mi u Pvjerenstvvu koje je multidisciplinarni tim. Baza svega je da se poradi na tom komunikacijskom odnosu između pacijenata i liječnika na obostrano zadovoljstvo. Vjerujemo da bi se većina pritužbi zapravo riješila kada bi se malo više radilo na komunikaciji, na komunikacijskim vještinama, jednostavno, na pristupu jednih prema drugima. Naš cilj kao Povjerenstva nije da se stavi linč na jedne ili druge, to nam nije cilj, nego da nekako pokušamo smanjiti tenziju i da i jedna i druga strana razumije se međusobno. Liječnici, možemo reći, stvarno su tijekom pandemije dobili jako puno novog posla, pogotovo administrativnog, i često je bio problem da se možda nisu javili na telefon pa nam se onda pacijenti javljaju ili da ih netko nije primio na lijep način što je subjektivno, ali nekako s druge strane možemo razumjeti i zašto se to događalo. Vjerujemo da se sve to može riješiti samo radom na međusobnom povjerenju, na međusobnom uvažavanju i na, zapravo, komunikaciji”, objašnjava predsjednica županijskog Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata.
Pritužbe pristižu sa cijelog područja Osječko-baranjske županije, ističe predsjednica Silvija Hinek dodajući kako Povjerenstvo, osim traženje očitovanja liječnika na pritužbu i obavještavanja ravnateljstva ustanove u kojoj liječnik radi, nema drugih pravnih alata.
No, naša zadaća je, dodaje, promicanje i zaštita prava pacijenata i ustrajavanje na poduzimanju određenih mjera i na kvaliteti zadravstvene zaštite.
Iz godine u godinu broj pritužbi pacijenata se povećava što je znak da Povjerenstvo odrađuje svoj posao, zaključuje predsjednica koja poziva sve nezadovoljne pacijente da im se obrate na Upravni odjel za zdravstvo i socijalnu skrb Osječko-baranjske županije, mailom ili telefonom koji su objavljeni na stranicama OBŽ.