Friend Links

  • Cheap NFL Jerseys
  • China Wholesale Jerseys Online
  • “Ove zime nisu kao što su nekada bile”

    Ovih zimskih dana i noći vrlo je živo u Cestingovoj Nadcestariji Đakovo koja se brine za održavanje oko tristo kilometara cesta na području Đakovštine.

    Ljudi, strojevi i oprema u punom su pogonu kako bi prometnice koje su u nadležnosti Nadcestarije u ovim zimskim uvjetima bile prohodne i što sigurnije za odvijanje prometa, a kako to izgleda u stvarnosti posvjedočio nam je vozač Ivan Peradić kojega smo zatekli na utovaru soli prije još jednog izlaska na ceste.

    “Utovarili smo sol i idemo preventivno posipati i čistiti ulice, svaka intervencija izgleda burno i naporno, a najveći problemi su ljudi koji bacaju nazad snijeg na cestu, zatim promet jer ne shvaćaju koliko je široka ralica, a još je teže i napornije po noći iako je malo slabiji promet”, kaže Peradić dodajući da se često vozači nađu u opasnim situacijama.

    “U sekundi se dovedete u opasnu situaciju, to je svakodnevnica i stalno si pod stresom i to je već normalno”, navodi Peradić.

    Nadcestariju Đakovo, uz nadcestara Marinka Šćurica, čine trojica dežurnih, sedam vozača, cestara i strojara, a tu su još i skladišta soli i garaže.

    “Naša nadležnost je nad državnim, županijskim i lokalnim cestama, a glavna nam je djelatnost održavanje, sigurnost i odvijanje prometa. Državnih cesta ima 83 km, 230 km je županijskih i lokalnih cesta i negdje oko 70 km tucaničkih cesta”, kaže Šćuric.

    Intervencija Zimske službe počinje, kako pojašnjava, nakon dojave ophodnje.

    “Imamo dva ophodara, ophodarsko vozilo s rasipačem i jedno standardno, klasično ophodarsko vozilo koje je na cestama po prioritetima, pratimo vremensku prognozu i prema tome se i lociramo , a ako dobijemo dojavu od kolega iz susjednih nadcestarija o dolasku nevremena, onda se i pripremamo na takav način”, kaže Šćuric.

    Raspored intervencija vozila zimske službe ovisi o vremenskim uvjetima, a osim vlastitih, po potrebi se, kako dodaje, angažiraju i iznajmljena vozila.

    “Svako vozilo ima svoju dionicu i na svakoj dionici imaju ceste koje su po prioritetima , odredimo gramažu, odnosno koliko se soli posipa i počinje intervencija, a tu je već i iskustvo ljudi nakon dugogodišnjeg bavljenja ovim poslom”, navodi nadcestar pojašnjavjaući da temperaturne vrijednosti određuju čime će se ceste posipati. Ako je temperatura niža od 7 stupnjeva, koristi se mješavina soli i kalcija, a ako su vrijednosti oko nule koristi se i mješavina soli i agregata u omjeru 1:3, ili 1:1.

    Na rad zimske službe, kako ističe nadcestar Šćuric, česte su i reakcije građana.

    “Građani znaju i mene osobno nazvati i dežurne, s pravom ili ne to mi procjenjujemo jer oni ne znaju za koje smo ceste nadležni. Imamo županijske i lokalne ceste koje su samo naše, a gradske ulice i općinske ceste održavaju jedinice lokalne samouprave, ne održavamo mi, no građani ne znaju to pa zovu nas. Za Đakovo recimo, ovaj kružni tok kod Malog parka, svaki izlaz iz Đakova i u nastavku dalje je naše, ništa drugo nije naše. Nadležni smo i za tucaničke ceste; Paučje, Milinac, Ratkov Dol i to čistimo koliko god stignemo i tamo, kada napada 15 cm snijega idu traktorske ralice”, kaže Šćuric. U pravim zimskim uvjetima Cesting je dužan pet sati nakon prestanka oborina prometnice po prioritetima učiniti prohodnima.

    Prisjećajući se nakon četrdeset dvogodišnjeg radnog iskustva svojih početaka, nadcestar Šćuric tvrdi da “ove zime nisu kao što su nekada bile”. Tada je, kako tvrdi, bilo teže i raditi jer nije bilo toliko opreme pa se sol tovarila ručno u vrećama u kamione i rasipače.

     

    Komentirajte

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

    Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

    Blog