Friend Links

  • Cheap NFL Jerseys
  • China Wholesale Jerseys Online
  • Šustar: “Od ideologije ne treba bježati”

    Predrag Šustar, tehnički ministar obrazovanja, znanosti i sporta, boravio je jučer u Đakovu, a njegov kratki boravak iskoristili smo za kraći razgovor kojemu se rado odazvao.

    – Što, osim uzburkanih voda, ostavljate u svom resoru?
    – Pa, ne bih rekao da smo uzburkali vode, bilo je tu jako vrijednih projekata, ali o obrazovanju je dobro da se raspravlja. Mislim da to pokazuje cjelovita kurikularna reforma, mislim da je važno da se svi uključe u javnu raspravu i to smo od početka govorili. Uzburkavanje vode… pa, gledajte, mislim da je to i korisno, da je konačno tim putem obrazovanje došlo u fokus, sad je javna rasprava u tijeku, ali moramo napraviti konkretne poteze i ja sam zaista tu zahvalan gospodinu Plenkoviću, on je razumio bit reforme i ono što je ključno kod njega da dolazi s jednom bogatom europskom praksom, s međunarodnim iskustvom koji će znati prepoznati i povezati naše napore s naporima koje su napravili kolege koje su to odavno napravili u Europi i ja bih dodao da u tom “uzburkavanju”, kako ste rekli, moramo uzburkati i vode koje se odnose na visoko obrazovanje jer tu se zapravo školuju nastavnici i profesori koji će onda kasnije prenositi tu reformu korisnicima, a to su naši učenici, naša djeca tako da bih ja uključio i taj dio obrazovne vertikale, a mislim da je ovo jako dobro došlo da se povežemo s našim partnerima u Europi koji će nam sigurno znati primjerima dobre prakse dati savjete i smjernice kako nakon javne rasprave ići u implementaciju.
    – Iskreno, a nakon svega, gdje je, zapravo, “kvaka”? Je li to, kao što se to već tradicionalno kod nas događa, na idelološkoj osnovi, je li to osnovni razlog zbog kojega se stvorila ova atmosfera oko kurikularne reforme koje smo bili svjedoci proteklih mjeseci?
    – Pa, najiskrenije…, mislim da smo mi jedna mlada država, mlada demokracija koja se mora učiti zasadama i mislim da je sjajno da imamo jednog novog lidera koji donosi tu europsku praksu koja ima jaču tradiciju. Mi jednostavno moramo te dječje bolesti odbolovati, ali ja sam optimist, ja jako poznajem sve koji su bili uključeni u različitim taborima i siguran sam da ćemo iznijeti tu reformu na pravi način, ali, znate…., mi je možemo iznijeti, možemo imati sjajan dokument, ali ako ne damo podršku nastavnicima opet ništa nismo napravili…., imali smo jedan napor koji je trajao od 2005. godine, od kada se pokušava implementirati tu reformu, a u ovome trenutku vodimo je prema osmišljavanju do kraja. Međutim, ako nemamo podršku nastavnicima, ako se ne povežemo s našim kolegama unutar Europske unije, opet ništa nismo napravili. Tako da je očekujem da konkretiziramo naše napore nakon osmišljavanja, ali pozivam sve da se uključe u javnu raspravu i isto tako moramo biti svjesni da se reforma mora pažljivo napraviti kako bi onda nakon toga krenuli u implementaciju i jedno mirno razdoblje kada našoj djeci nije potrebno da ih opet uznemiravamo s promjenama u sustavu.
    ministar-sustar – Vješto ste izbjegli izravni odgovor na pitanje je li ideologija ključ svih ovih nesporazuma…?
    – Gledajte, ja mislim… , svaka politika ima svoj ideološki sloj i od njega ne treba bježati i ja mislim da upravo ta evazivnost u hrvatskoj kulturi, znači da se nekako dugo vremena ta ideologija trpa pod tepih i onda ona eksplodira u najnezgodnijem trenutku. Sastavni dio politike je ideologija i ne treba od nje bježati, ali način da se nosimo s ideologijama, da o njima raspravljamo, kako o onim prošlim tako i o onim budućim. Zato, ja bih pozvao svih u našoj državi i gledajući šire u hrvatskoj kulturi da se naučimo uzusima dobre javne polemike jer je i ideologija sastavni dio javnog i političkog djelovanja i ne treba se nje stidjeti i od nje bježati, ali je najbolji način da se ona stavi u neke razumne okvire je da se o njoj raspravlja. Isto tako, to je poruka koja vidim da dolazi i iz tih europskih tijekova koje je gospodin Plenković donio u Hrvatsku.
    – Kada će hrvatski obrazovni sustav, dakle od vrtića do fakulteta, odgovarati stvarnim potrebama društva….?
    – Pitanje je na mjestu, a ja mislim da ni ovaj sustav koji sad imamo nije sav loš…, kad pogledate da naši učenici bilježe sjajne rezultate, da imamo te olimpijade pogotovo u STEM području, ne smijemo generalizirati, mislim da tu ima jako dobrih rezultata, međutim, treba ga inovirati, treba ga poboljšavati. Naš je plan da tijekom ove školske godine pripremimo sve kako bi se onda od iduće školske godine krenulo s onim što je i sama ekspertna skupina kojoj je na čelu bio gospodin Jokić predložila, da je realno, od iduće školske godine krenuti, barem u neke početke implementacije i ja mislim da je to moguće i mi ćemo učiniti sve da to tako i bude.
    – Hoćete li biti dio buduće vlade?
    – Ja sam siguran na neki način da, ja sam temeljno nastavnik tako da ako govorimo o vladi ja sam tu da budem na pomoć svojim kolegama i isto tako, gledajući malo dobre demokratske uzuse mi se moramo naučiti da nitko nije nezamjenjiv.

    Komentirajte

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    Blog