Friend Links

  • Cheap NFL Jerseys
  • China Wholesale Jerseys Online
  • S plavim kantama poskupljuje odvoz otpada

    Od mjeseca srpnja jedinice lokalne samouprave, odnosno općine i gradovi dužne su osigurati uvjete za početak razvrstavanja otpada na kućnom pragu.
    U organizaciju odvojenog sakupljanja otpada krenulo je oko 140 jedinica lokalne samouprave, doznajemo od Sanje Radović, načelnice Sektora za održivo gospodarenje otpadom Ministarstva zaštite okoliša.
    Među tim gradovima i općinama je i Đakovo čijim će stanovnicima, uz već postojeće zelene plastične posude za kućni otpad, uskoro biti podijeljene i plave kante za prikupljanje papira. Deset tisuća plavih plastičnih posuda zapremine 120 litara već je nabavljeno, ističe Dinko Hrehorović, tehnički direktor Univerzala. Plave kante nabavljene su u suradnji s Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost i to na način da Fond sudjeluje u sufinanciranju sa 40 posto sredstava.
    ” Plave kante će biti podijeljene u svibnju, bit će čipirane, a cijeli sustav je postavljen tako da se otpad odvaja tamo gdje nastaje, odnosno na kućnom pragu”, pojašnjava Hrehorović najavljujući da je predviđeno i razvrstavanje plastičnog otpada i to u plastičnu vreću koja će biti podijeljena zajedno s plavim kantama. Papir će se odvoziti jedanput mjesečno, kao i plastika, a ostale vrste otpada ići će u reciklažna dvorišta, pojašnjava tehnički direktor Univerzala.
    Dinko i plave kante Što se tiče biološkog otpada predviđeno je da se on odvozi iz objekata s više stambenih jedinica, dok je preporuka za obiteljske kuće da se kompostira na mjestu gdje nastaje.
    Za cijeli sustav trebat će određeno vrijeme prilagodbe, no u ovoj fazi najvažnije je da se počne s razvrstavanjem otpada na kućnom pragu, ističu u Univerzalu uz napomenu da oni ne odlučuju o tome hoće li se to i na koji način odraziti na cijenu te usluge i hoće li građani u tome participirati.
    “Sasvim je izvjesna nova, viša cijena te komunalne usluge, a prosječno đakovačko domaćinstvo, prema prvim proračunima, novi bi sustav gospodarenja otpadom koštao između 10 i 12 eura mjesečno, što je realna cijena”, potvrdio nam je gradonačelnik Zoran Vinković koji je tu mogućnost najavio i na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća.
    U tu novu cijenu, kako pojašnjava gradonačelnik Vinković, uračunata je nova komunalna oprema, odnosno nabavka kompaktora, kamiona, plavih kanti i to nije samo odvoz, nego i deponiranje otpada.
    “U odnosu na druga poskupljenja, posebno hrane, režija, odnosno struje, plina, goriva za automobil, mobitele…, to je najmanji udar na kućni budžet”, dodaje gradonačelnik najavljujući da će se kroz socijalni program voditi računa o socijalno ugroženim i samačkim domaćinstvima.
    gradonacelnik ZV odgovara SDP-u ” Iako je to nepopularna mjera, poskupljenje je nužno i realno ga je očekivati i to u skorije vrijeme, odnosno do 1. srpnja kako bi Univerzal, ali i grad normalno mogli funkcionirati”, najavljuje gradonačelnik očekujući zbog toga, kako kaže, i napade iz opozicije. S tim vezi dodaje kako se cijena odvoza otpada nije mijenjala od 31. prosinca 2009. godine.
    “To nije ničiji hir, to je stvar ekonomske logike”, zaključuje gradonačelnik Vinković.
    Novi model gospodarenja otpadom bit će izazov i za novu upravljačku strukturu Univerzala na kojoj se ovih dana intenzivno radi, a i u Ministarstvu zaštite okoliša svjesni su da prilagođavanje europskim standardima košta i da je dosadašnji način prikupljanja otpada bio najjeftiniji jer se sve odlagalo u jednu kantu.

    Komentirajte

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

    Blog